۱۳۹۲ اسفند ۱۵, پنجشنبه

احضار و بازجویی مجدد از شاهرخ زمانی در شعبه وزارت اطلاعات



بیانیه ۹۴

شاهرخ زمانی به اداره اطلاعات احضار شد!!!



ساعت ۱۰ صبح امروز چهار شنبه ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۲شاهرخ زمانی را برای بازجویی غیرقانونی به اداره اطلاعات شعبه مستقر در زندان گوهر دشت بردند. او را به بهانه اینکه بیانیه‌ای داده ای تحت بازجویی قرار دادند اما کاملا" مشخص بود که این موضوع یک بهانه است برای ادامه  نقشه و برنامه‌ای که چندین ماه است علیه زندانیان سالن ۱۲ بطور منظم شروع کردند تا زندانیان سیاسی این سالن را مجبور به سکوت کنند و این زندانیان در جهت کسب حقوق قانونی خود اقدامی نکنند و یا علیه ماموران ومسئولین زندان، قوه قضائیه و اداره اطلاعات شکایت نکنند که این ماموران و مسئولین از جمله سلیمانی، دولت آبادی، مردانی، بحرینی و ... هر چه علیه زندانیان جنایت کردند یا زندانیانی  مانند کرمی خیرآبادی و افشین اسانلو و... زیر شکنجه و ضرب و شتم ماموران کشته شدند یا مانند لقمان مرادی دچار خونریزی معده شده و یا مانند نامق محمودی چشمانشان نابینا شد و... کسی صدایش در نیاید. جنایت کاران عضو نهادهای نامبرده اعمال جنایت‌کارانه خود را که با برنامه‌ریزی منظم و سیستماتیک و دستور سران عالی رتبه نظام است هر روز شدیدتر می‌کنند، شکنجه و ضرب و شتم و اعمال غیرقانونی، دخالت‌های ادراه اطلاعات در امور زندانیان پس از صدور حکم و همچنین عدم رعایت قوانین از طرف مسئولین و ماموران زندان از جمله ندادن لوازم بهداشتی، کمبود و نامناسب بودن مواد غذایی، نبود آب گرم، نبود گرمایش، کمی هواخوری، نبود ملاقات های حضوری، در دسترس نبودن تلفن، عدم رسیدگی به موقع به پرونده برخی از زندانیان، حمله گاه و بی‌گاه گارد به داخل سالن و تخریب و دزدیدن اموال زندانیان، اعمال فشار در مورد پوشاندن لباس زندان، نبردن به موقع بیماران به بهداری یا بیمارستان، نصب و شدیدتر کردن امواج پارازیت در اطراف سالن ۱۲، تخریب و بستن کتابخانه این سالن و ده‌ها مورد اعمال غیرقانونی که به عمد و برنامه‌ریزی شده علیه زندانیان توسط عوامل ادراه اطلاعات، قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها صورت می‌گیرد. در مقابل چند ماه است که زندانیان برای کسب حقوق خود و مقاومت در برابر این اعمال غیر قانونی و ضد انسانی  یک دست تصمیم به احقاق حق خود گرفتند و از طریق شکایت یا اعتصاب غذا و راه‌های دیگر صدای مظلومیت خود را به گوش انسان‌های آزادیخواه ایران و جهان  رساندند. حال که ماموران نتوانستند باب میل خود و اربابانشان زندانیان را وادار به سکوت کنند هر روز با یک بهانه زندانیان فعال را به بازجویی یا انتقال به انفرادی یا با ساختن پرونده‌های دروغین به دادگاه و یا به محل‌های نامعلوم (زندانهای مخفی) می کشانند تا شاید صدای زندانیان را خفه کنند. در این جهت است که طی هفته‌های گذشته شاهرخ زمانی و رسول بداغی را به انفرادی بردند، سمکو خلقتی را به انفرادی برده و سپس به زندان اوین منتقل کردند و همچنین لقمان مرادی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و اکنون شاهرخ زمانی را به بهانه صدور بیانیه به بازجویی کشاندند. همه‌ی این حرکت‌ها توسط ماموران جمهوری اسلامی برای پنهان کردن جنایات و اعمال غیرقانونی خود و ترساندن زندانیان صورت می گیرد.
شاهرخ زمانی در مقابل تهمت‌های مامور اداره اطلاعات که ادعا کرده است «تو (شاهرخ) بیانیه صادر کرده ای»، گفته است:
«مرا بیگناه دستگیر کردید، مدام شکنجه کردید و در دادگاه غیرقانونی و بدون دلیل و تحت پرونده بدون مدرک توسط یک قاضی که خودش اعتراف کرده هیچ اختیاری ندارد بلکه به او دستور داده بودند و او فقط دستور را اطاعت کرده است به ۱۱ سال زندان محکوم کردید و باز دست از سرم بر نداشتید در تبریز پرونده دروغین دیگری علیه من ساختید و دوباره ۶ ماه دیگر زندان دادید و بیش از دو سال است آزادی مرا سلب کردید از زندانی به زندان دیگر در حالی که هیچ حکمی در این رابطه وجود نداشت به صورت غیرقانونی تبعید کردید و اکنون هم به صورت غیرقانونی در این زندان تبعیدی هستم و با این کارتان باعث آزار و شکنجه خانواده من هم می‌شوید و هرگونه که می‌خواهید غیرقانونی ظلم می‌کنید و طلب‌کار هستید که از حق و حقوق خودم دفاع نکنم و در مقابل اعمال ضدانسانی و غیرقانونی شما مانند گوسفند سکوت کنم و شما با دستگاه‌های پارازیت همه زندانیان را دچار بیماری کنید، زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار بدهید، سویای حیوانی به خورد ما بدهید، هواخوری که حق قانونی هر زندانی است حذف کنید، ما را در سالن سرد دچار بیماری‌های مختلف کنید، بهداشت نداشته باشیم، ملاقات نداشته باشیم، کتاب‌خانه نداشته باشیم و... و بعد بیائیم از این همه اعمال غیرقانونی و ضدانسانی شما قدردانی و تشکر کنیم؟ واقعا" خجالت دارد.
 اولا" من تا حالا هیچ بیانیه‌ای صادر نکردم و زیر هیچ بیانیه‌ای را امضا نکردم همه‌ی این حرف‌هایی که می‌زنید چرت و پرت است، همان‌طوری‌که پرونده مسخره‌ای برایم ساختید دوباره دنبال بهانه هستید که تسکینی برای بیماری خود پیدا کنید، هر چند که اطمینانی به شما وجود ندارد که حرف حقیقت را بشنوید ولی با این حال من اعلام می کنم من هیچ بیانیه‌ای صادر نکردم ولی طبق قانون از نهادهای قانونی داخلی و جهانی خواستم و باز هم خواهم خواست که مظلومیت مرا و بقیه زندانیان را بشنوند و در مقابل این همه ظلم و ستم سکوت نکنند و به ما برای کسب حقوق قانونی خود کمک کنند، اگر شما از حرف و اعمال قانونی ناراحت می شوید تقصیر من نیست این مشکل در تربیت و ذات شما است شما باید خودتان را اصلاح کنید. به هر صورت هر حرفی که گفتم یا نامه‌ای که نوشتم همه آن‌ها طبق قوانین داخلی و جهانی است که همه آن‌ها را جمهوری اسلامی پذیرفته و زیر همه‌ی آن‌ها را امضا کرده است. بنابراین هیچ تقصیری بر گردن من نیست بلکه باید جمهوری اسلامی جواب‌گو باشد که چرا تعهدات خود را در مورد قوانینی که پذیرفته و زیر آن‌ها را امضا کرده رعایت نمی‌کند. من نباید این‌جا به خاطر عدم رعایت قوانین توسط جمهوری اسلامی بازجویی شوم بلکه خود شما و دادگاه‌های شما به عنوان نمایندگان متخلف جمهوری اسلامی بایستی بازجویی و محاکمه شوید. اگر شما دلیل یا مدرکی برای اتهامات وارده بر من دارید دادگاه صالحه که دارای هیات منصفه و علنی که خبرنگاران و مردم حق حضور داشته باشند تشکیل بدهید و مرا محاکمه کنید اگر چنین شرایطی را نپذیرید مشخص است که ریگ در کفش کیست! من تا به امروز هر نامه‌ای که  برای نهاد های حقوق بشری داخلی یا جهانی نوشتم قبل از آن نمونه‌هایی از آن‌ها را برای دادگاه مربوطه و نهادهای دولتی نوشته‌ام ولی هیچ کدام را جواب ندادند و بدون شک شما از پرونده من خبر دارید و نامه‌های مرا  روی پرونده دیده‌اید بنابراین و با توجه به این‌که شما از همه‌ی نامه‌ها و شکایت‌نامه‌ها و لایحه‌های من خبر دارید و باز چنین تهمت ناراویی را به من وارد می کنید، دیگر چیزی برای گفتن باقی نمی‌ماند، در نهایت باید بگویم هر نامه‌ای که نمونه‌اش روی پرونده من است متعلق به من است و هر نامه ای که نمونه آن در پرونده نیست تهمت ناروایی است که من هر گز نمی‌پذیرم.»
طبق شنیده‌ها شاهرخ زمانی حرف‌های خود را می گفت و مامور اداره اطلاعات هم زمان به داد و بی‌داد می‌پرداخت. شاهرخ هیچ اتهامی را نپذیرفته و هیچ برگه‌ای را امضا نکرده است.

ما این احضار غیر قانونی را محکوم می کنیم و از تمامی نهادهای داخلی و جهانی مدافع حقوق انسان‌ها می‌خواهیم برای کمک به زندانیان سیاسی بخصوص زندانیان سالن ۱۲ اقدام به حرکت‌ها و حمایت‌های عملی و معنوی بیشتر و کارآتری  نمایند، چون زندانیان سالن ۱۲ برای حقوق حقه خود همچنان مقاومت می کنند اما اگر پشتیبانی لازم از مقاومت آن‌ها صورت نگیرد جمهوری اسلامی تابع قانون نخواهد شد در آن صورت زندانیان در خطر دائمی بسر می برند.


پیش به سوی اتحاد بیش‌تر برای فشار بیش‌تر
پیش به سوی اعتراضات گسترده‌تر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۱۴/۱۲/۱۳۹۲
www.chzamani.blogspot.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر