۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۶, چهارشنبه

مادر حسین رونقی ملکی: صدای من را برسانید، جان فرزندم در خطر است

گزارش‌ها حاکی از وخامت حال «حسین رونقی ملکی» در زندان اوین است. «زلیخا موسوی» مادر این وبلاگ‌نویس زندانی می‌گوید: حال فرزندم وخیم است، صدای من را برسانید.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «زلیخا موسوی» مادر «حسین رونقی ملکی» درباره آخرین وضعیت فرزندش در بند 8 زندان اوین گفت: "پیش از انتقال حسین به زندان، التماس کردم که او را به زندان نبرند. گفتم که حال پسرم خوب نیست و در زندان مشکل پیدا می‌کند. اما آنها به درخواستم گوش ندادند."
مادر این وبلاگ نویس زندانی به کمپین گفته: "الان دو ماه از روزی که حسین را به زندان برده‌اند گذشته است، او را بدون دارو و درمان در زندان نگه داشته‌اند. من روزی چند بار تماس می‌گیرم و به دادستانی مراجعه می‌کنم."
گفته شده «حسین رونقی ملکی» یا همان «بابک خرمدین» وبلاگ‌نویس، در شرایطی بسیار بحرانی قرار گرفته است. برادر، مادر و پدرش اعلام خطر کرده‌اند و از همه برای نجات جان عضو زندانیشان تقاضای کمک فوری کرده‌اند.
«زلیخا موسوی» درباره پیگیری‌هایش گفته: "زمان ملاقات خدابخش هم آنجا بود، حسین از حال رفته و به بهداری منتقل شده بود. به من می‌گفتند به دادگاه منتقلش کرده‌اند در حالی که دروغ می‌گفتند."
مادر این زندانی سیاسی بیمار می‌گوید با وجود مخالفت‌های شدید و ممانعت از ملاقات از سوی مسوولان، پس از اصرار و پیگیری‌های زیاد نهایتا موفق به ملاقات کابینی با فرزندش شده است. او در ادامه گفته: "دیدم صورت حسینم خیلی پف کرده و لب‌هایش ترکیده است. خیلی ناراحت شدم. خدابخشی به حسین گفته بود که به من بگوید که حرفی نزنم و با جایی مصاحبه انجام ندهم."
هفته پیش نیز با وخامت حال «حسین رونقی ملکی» وبلاگ‌نویس زندانی در اوین، «احمد رونقی ملکی» پدر این زندانی در گفتگو با کمپین اعلام کرده بود: "اگر به فرزندم رسیدگی نکنند، خودم را در مقابل دادستانی به آتش خواهم کشید."
«حسین رونقی ملکی» از ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۳، از زندان آزاد و به دلیل بیماری، ادامه اجرای حکمش متوقف شده بود اما نهم اسفندماه جاری به دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.
این وبلاگ‌نویس پس از بازداشت دست به اعتصاب غذا زد اما بعد از این‌که او را از بند هشت اوین به بندی دیگر منتقل کردند، اعتصاب غذایش را شکست با این حال خانواده وی می‌گویند او پس از پایان اعتصاب غذا شرایط خوبی ندارد و از بیماری‌های کلیوی، گوارشی و پروستات رنج می‌برد.
«حسین رونقی ملکی» که با نام مستعار «بابک خرمدین» وبلاگ می‌نوشت در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۸۸ در شهر ملکان استان آذربایجان شرقی بازداشت و به گفته خانواده‌اش حدود ۳۰۰ روز در سلول‌های انفرادی بند دو الف زندان اوین به‌سر برد.
این فعال حقوق بشر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبر”، “توهین به خمینی”، “مدیریت ایران پروکسی و فیلترشکن” و همچنین “فعالیت اینترنتی” به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شد.
این زندانی سیاسی ۱۲ تیرماه سال ۱۳۹۱ پس از ٣٢ ماه حبس و با پشت سر گذاشتن چندین اعتصاب غذا سرانجام با وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی آمده بود اما پس از مدتی و در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان دوباره بازداشت شد.
به گفته سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر، ایران یکی از بزرگ‌ترین زندان‌های جهان برای وبلاگ‌نویسان و وب‌نگاران به شمار می‌رود.
فایل گفتگوی کامل «زلیخا موسوی» با «علیرضا رشیدی» عضو «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» را در ساوندکلاود بشنوید.
بشنوید: https://goo.gl/YbY2Qu
بخوانید: http://goo.gl/bbXuF3


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر